Studio

Studio Brink

Studio Brink is ontstaan vanuit de liefde voor interieurontwerp, architectuur, design en de rol van licht als verbindend element. Vanuit verschillende invalshoeken bekijken we gedetailleerd naar functie, vorm, kleur en materialen. Naast oog voor creativiteit – geven we technische invulling aan een project en bewaken we planning en budget. Elk project is uniek. De begroting is afhankelijk van de grootte van het project, de materiaalkeuze en de mate van begeleiding. In een eerste vrijblijvend gesprek kunnen we inzicht geven in kosten en afhankelijk van de wensen een begroting afgeven.

Shoshin

Shoshin mindset

Het Shoshin-concept houdt in dat degenen die het leven benaderen met weinig vooroordelen, OPEN zullen staan ​​voor nieuwe ideeën en perspectieven, terwijl degenen die denken dat ze experts zijn alleen zullen zien wat hun eigen wereldbeeld bevestigt - en cruciale lessen kunnen missen. Wie zegt dat de manier waarop je oorspronkelijk vaardigheden hebt geleerd de beste is? De meeste mensen denken dat ze experts zijn op een bepaald gebied, maar ze zijn gewoon experts in een bepaalde stijl.

Shoshin is niet alleen een mentaliteit; het is als een spier: als je hem niet gebruikt, gebruik je hem of verlies je hem. Bij Brink Licht cultiveren we dit verlangen om te weten. Misschien is het Shoshin - over van alles en nog wat - de belangrijkste drijfveer voor onze twintigjarige reis in verlichting. Shoshin heeft ons gebracht waar we nu zijn.

Elke verlichtingsoplossing groeit vanuit onze dialoog met de ruimte en zijn gebruiker. We werken steeds vaker met (lokale) ambachtslieden en kleine werkplaatsen die ons in staat stellen om materialen, afmetingen en kleuren af ​​te stemmen op een project. Een breed scala aan producten geeft onze engineers voldoende mogelijkheden om de materialen te specificeren die nodig zijn om de visie van de designers te realiseren. Budgetbeperkingen roepen vindingrijkheid op bij onze engineers: ze hebben veel opties voordat slimme ontwerpideeën worden verworpen.

Style, geen fashion

Stijlvol zijn en modieus zijn zijn twee totaal verschillende dingen. U kunt gemakkelijk uw weg naar modieus kopen. Stijl zit in ons DNA. Het impliceert moed en originaliteit. Stijl is nooit uit de mode. Onze eerdere ontwerpen zijn een goudmijn aan ideeën die we kunnen hergebruiken, maar worden nooit zomaar gekopieerd. We zijn er trots op dat onze signatuur subtiel is. Het vertelt u meer over de gebruiker en zijn functie dan over ons. Onze producten gaan erg lang mee, dus hun ontwerp en lay-out moeten de tand des tijds doorstaan.

Photo credits: essentialhome.eu

Alles wat we doen is projectspecifiek. Succes herhalen is eenvoudig, maar geen project is hetzelfde. Veel ontwerpers doen alsof ze vanaf het begin weten wat klanten nodig hebben en herhalen hun eerdere successen. Deze massaproductie-aanpak leidt niet tot innovatie en laat geen ruimte voor aanpassing aan de context van ruimte en gebruiker.

Brein

Stap voor stap

Onze ontwerpaanpak kent een aantal goed gedefinieerde stappen. De eerste stap is de belangrijkste, het is de verbale verkenning, de INTAKE. Aangezien ons werk over mensen gaat, is het daarom cruciaal om te begrijpen welke visuele kwaliteit mensen nodig hebben voor hun gezondheid, veiligheid, productiviteit en ontspanning. We willen dat mensen elkaar ontmoeten en ervan genieten om tijd door te brengen in onze verlichte ruimtes, nu en in de toekomst. Nadat we de omvang en vereisten van het project hebben vastgesteld, zullen we zowel een DESIGNER als een ENGINEER voorstellen: ze worden als een team toegewezen om een ​​soepel proces te garanderen.

De DESIGNER maakt een DESIGN-concept en lay-out en presenteert deze aan de opdrachtgever. Nadat dit voorlopig (VO) ontwerp is goedgekeurd, komt de ENGINEER tussenbeide. Hij/zij stelt een volledige stukslijst en offerte op, op basis van de door de DESIGNER gestelde eisen.

Alle technische dossiers worden verzameld en indien nodig worden er stalen verstrekt. De ENGINEER zal in een vroeg stadium een ​​afspraak maken met de betrokken installateur. Eventuele iteraties als gevolg van wijzigingen in de lay-out worden verwerkt door de engineer, die indien nodig overlegt met de designer.

Linker brein, rechter brein

Goede verlichting roept menselijke emoties en ervaringen op. Lichtontwerp is zowel een kunst als een wetenschap. Ons werk gaat over esthetiek en stijl enerzijds en technieken en toepassing anderzijds. Het is als het menselijk brein: we hebben de linkerkant nodig om met inspirerende ideeën te komen, het WAT. De rechterkant van de hersenen is de verhouding: het HOE.

Designer (het linker brein):

Onze ontwerpers hebben verschillende vaardigheden die voldoen aan de hoogste normen. De combinatie van de Shoshin-mentaliteit en hun begrip van de complexe wetenschap van verlichting. Mensen centraal stellen leidt tot waar we goed in zijn: geweldige verlichting creëren voor geweldige plekken.

Engineer (het rechter brein):

Om ervoor te zorgen dat de ideeën van de ontwerper werkelijkheid worden, heeft elk project een ingenieur nodig die complexiteit doorbreekt en alle technische details scherp in de gaten houdt. Te vaak zien we dat in het bouwproces, door gebrek aan tijd of aandacht, plannen onnodig versimpeld worden en waardevolle details verloren gaan. Onze goed opgeleide engineers hebben jarenlange opleiding. Ze beheren de details nadat het ontwerp is voltooid om uw droom te creëren. Onze technici hebben het unieke vermogen om problemen te beheren zodra ze zich voordoen, en ze fungeren als de lijm die het team bij elkaar houdt.

Installateur:

Bij het creëren van een visie dient in een vroeg stadium een ​​Installateur te worden betrokken. Indien u geen goede Installateur heeft, kunnen wij u in contact brengen met een van onze partners. Door in een vroeg stadium de professionele Installateur erbij te betrekken, kunnen we kostbare onvoorziene verrassingen voorkomen. Onze monteur neemt alle details met de Installateur door, ook waar en wanneer de goederen moeten aankomen. Als er iets niet klopt, werken we samen om het op te lossen.

Photo credits: Mercedes-Benz

Emotie ontmoet ervaring

Met onze ontwerpen willen we menselijke emoties en ervaringen oproepen. Lichtontwerp is een kunst en een wetenschap. Ons werk gaat over esthetiek. De kunst van het verlichten. Reden en emotie. Het houdt ook rekening met de wetenschap van verlichting, die enorme hoeveelheid technische kennis die nodig is voor ontwerpsucces. Maar het belangrijkste is dat ons werk over mensen gaat. Verlichting is voor mensen. Het is daarom cruciaal om te begrijpen welke visuele kwaliteit mensen nodig hebben voor hun gezondheid, veiligheid en plezier. We willen dat mensen het leuk vinden om hun kostbare tijd door te brengen in de ruimtes die we verlichten. Opnieuw en opnieuw.

Hoe

Het beste van merken en op maat gemaakt

In de afgelopen twintig jaar hebben we een uitstekende collectie van hoogwaardige decoratieve en architecturale verlichtingsmerken opgebouwd. Ze omvatten alle prestigieuze designlabels en kleine ambachtelijke werkplaatsen. Het toevoegen van een nieuw merk was vooral het resultaat van het vinden van het juiste stukje voor een puzzel die elk project is. Onze merken zijn stuk voor stuk uniek en voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen. Merken die niet voldoen aan onze gedragscode voor leveranciers worden uitgefaseerd.

Elke verlichtingsoplossing groeit vanuit onze dialoog met de ruimte en zijn eigenaar. We werken steeds vaker met (lokale) ambachtslieden en kleine werkplaatsen die ons in staat stellen om materialen, afmetingen en kleuren af ​​te stemmen op een project. Een breed scala aan producten geeft onze ingenieurs voldoende mogelijkheden om de materialen te specificeren die nodig zijn om de visie van de ontwerpers te realiseren. Budgetbeperkingen roepen vindingrijkheid op bij onze ingenieurs: ze hebben veel opties voordat slimme ontwerpideeën worden afgebroken.

Op de schouders van Richard Kelly

Als je een cake bakt, begin je niet met de kers op de taart. Hetzelfde geldt voor het maken van een slim lichtontwerp. De basis is het belangrijkste. We bouwen voort op de elementen die zijn gedefinieerd door de Amerikaanse lichtontwerper Richard Kelly: ambient luminescentie, focal glow and play of brilliants.

Kelly (1910-1977) was een van de opinieleiders van het hedendaagse architecturale lichtontwerp. Zijn werk is tot op de dag van vandaag relevant en beoefend. In het begin van de jaren vijftig onderscheidde Kelly drie lichtuitingen die de psychologie van verlichting blijven verbinden met design in een begrijpelijk model.

Lees onze whitepaper voor meer informatie over Richard Kelly.